محتوای با کیفیت از نظر گوگل چیست؟

نوشته شده توسط arao در . نوشته شده در موتور جستجو

  آمار گوگل نشان می دهد که در هر ۲۴ ساعت ۲ میلیون مقاله و پست خاص در بلاگ ها منتشر می شود. با توجه به این حجم بالای آمار،  هدف رسیدن به رتبه یک در نتایج جست و جوی گوگل در یک عبارت کلیدی رایج، کاری غیرممکن به نظر می رسد!

الگوریتم های جست و جوی گوگل از عوامل بسیار متفاوتی استفاده می کنند که “سیگنال” نام دارند. این سیگنال ها برای تشخیص کیفیت محتوا استفاده می شوند.  این سیگنال ها و اثربخشی هر کدام کاملا مخفی نگه داشته می شوند. اما نگران نشوید. زیر تولید کنندگان محتوا در تاریکی قدم بر نمی دارند. این مقاله بخشی از عوامل و تأثیرگذاری هر کدام را برای شما توضیح خواهد داد. بسیار مهم است که بعد از خواندن این مقاله نه تنها به راهنمای کیفیت محتوای گوگل توجه کنید، بلکه آن را به عنوان بخشی درونی از تولید محتوای اینترنتی بکار گیرید.

کیفیت محتوا چیست؟

گوگل همین طور با سازمان های  دیگری نیز قرار داد دارد. این سازمان ها از کارمندان خود می خواهند که کیفیت نتایج جست و جو را با انجام دادن جست و جو بررسی کنند.  این بازخورد کیفیت محتوا را مشخص نکرده و بر رتبه شما تأثیری ندارد. این کار برای بررسی عملکرد بهینه الگوریتم در شاخص گذاری کیفیت جست و جو ها صورت می گیرد. گوگل دسته بندی های متفاوتی برای محتواها دارد.  این کار باعث می شود کیفیت محتوا در نیچ خود مشخص شود.  محتوای حیاتی همان محتوایی است که سایت شرکت در مورد محصولات یا خدمات خود ارائه می کند. اما محتوای مفید می تواند به سوالاتی پاسخ دهد که وب سایت شما به آنها پاسخ ندارد است. در ضمن بازنگری و تحلیل محصولات و خدمات و پیشنهادات در مورد روش استفاده نیز از محتوای مفید محسوب می شوند.  محتوای مرتبط  شامل یک بازنگری، توسعه محتوای قبلی یا شاید پاسخ به سوالات سطحی تر می شود.  این محتوا معمولا به سوالات ساده و معمولی افراد در مورد خدمات و محصولات جواب می دهد. محتوای بی ربط  مشخصا محتوایی است که هیچ ربطی به عبارت کلیدی جست و جو شده ندارد. این سازمان های ثالث به طور دستی با اسپم ها مبارزه می کنند. یعنی این سازمان ها محتوای بی ربط را از محتواهای دیگر جدا می کنند.  در ضمن این سازمان ها، مسئول پیدا کردن حقه های غیراخلاقی شامل Redirect و کلوکینگ(Cloaking)، لینک های غیرطبیعی، هک کردن، محتوای خودکار،  اسپم های کاربران، نوشته های مخفی،  سوء استفاده از کلمات کلیدی،  و محتوای بی ارزش نیز هستند.

برچسب ها:, , , , , , , , , , , , ,

بازتاب از سایت

دیدگاهتان را بنویسید